به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق روسیه-29/08/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت ورق در بازار داخلی روسیه برای کارخانه های لیدر تغییر چندانی نداشت. ولی احتمال افت چشمگیری در ماه دسامبر می رود. قیمت فعلی ورق گرم 841 دلار، ورق سرد 965 دلار و ورق گالوانیزه 1,236 دلار در هر تن درب کارخانه با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده است. با این که اوایل نوامبر تقاضا رو به کاهش رفت ولی افت شدید ارزش روبل نسبت به دلار موجب شد تا کارخانه ها برای سود بالاتر به صادرات بیشتر روی آورند از این رو جو نادرستی نسبت به میزان تقاضا در بازار شکل گرفت در نتیجه تولید کننده ها به میزان تقاضای داخلی توجه نکردند و به فکر تغییر قیمت ها نیفتادند.

از این رو ماه دسامبر شاهد اصلاح قیمت بیشتری خواهیم بود تا با میزان تقاضا متوازن شود. به نظر فعالان بازار قیمت ورق در این کشور 3 تا 5/3 درصد و یا حتی 4 درصد نسبت به ماه قبل افت خواهد داشت. البته بازار این افت قیمت احتمالی را به دلیل کاهش فروش در اروپا می داند نه رکود فصلی تقاضای داخلی. چون کارخانه ها با کاهش صادرات باید به بازار داخلی باز گردند.

البته ماه دسامبر موقتا تقاضا بالا می رود چون شرکت های دولتی برای تمام کردن بودجه این سال مالی خرید ها را افزایش می دهند که البته نمی توانند روند بازار را تغییر دهند.

اگر قیمت ها بیش از 5 درصد کاهش یابد توزیع کننده ها برای آن که در تراز مالی ضرر ندهند انبار ها را خالی می کنند که در نتیجه حجم بالایی از محموله های ارزان قیمت را وارد بازار می کند.

۲۹ آبان ۱۳۹۰ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۰۴۱
کد خبر : ۱۲,۶۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید