به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود ساخت و ساز در امریکا ولی تنها در بخش خصوصی-22/09/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- در امریکا سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز در ماه اکتبر 8/0 درصد افزایش یافت. ولی روند توسعه سه ماه اخیر خبر از کاهش سرمایه گذاری های دولتی می دهد. سرمایه گذاری های دولتی در بزرگراه ها، بخش آموزش و پروش و پروژه های آب و فاضلاب 8/1 درصد در ماه اکتبر افت داشته و نسبت به سال قبل 4/9 درصد کاهش داشته است. در کل سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز در ماه اکتبر 4/0 درصد نسبت به سال قبل پایین آمد.ساخت و ساز بخش خصوصی در بخش غیر مسکونی 3/1 درصد نسبت به سپتامبر بالا رفت. نسبت به سال قبل نیز 4/8 درصد رشد داشت.

بخش خصوصی در زمینه ساخت نیروگاه برق، انرژیهای برگشت پذیر، خطوط انتقال و پروژه های نفت و گاز 8/5 درصد افزایش سرمایه گذاری در ماه اکتبر داشتند و نسبت به سال قبل 18 درصد بهبود داشت. انتظار می رود سال 2012 نیز این بخش باز هم رشد داشته باشد. ساخت آپارتمان نیز رو به بالا خواهد بود که البته این رشد های مثبت تنها می تواند رشد منفی سرمایه گذاری های دولتی را جبران کند.

ساخت و ساز مسکونی بخش خصوصی در مدت مشابه 4/3 درصد نسبت به سپتامبر و 7/1 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. البته بیشتر شاهد بهبود و توسعه منابع موجود بوده تا ساخت پروژه های جدید. از آنجایی که این روند رشد وابسته به بازسازی هاست اگر وضعیت اقتصادی نا مساعد شود می تواند روندی معکوس بگیرد.

۲۲ آذر ۱۳۹۰ ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۹۸۰
کد خبر : ۱۲,۸۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید