به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار بیلت سی آی اس -22/09/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار بیلت سی آی اس جو بهتری پیدا کرده است. با توجه به این که افزایش قیمت بیلت و میلگرد ترکیه سرعت گرفته فروشندگان سی آی اس نیز نسبت به توقف روند نزولی بازارمطمئن تر شده اند.

در بنادر آزو و دریای سیاه نیز تقاضای عربستان، ترکیه، خاور میانه و برخی کشور های افریقایی بهتر شده است. با این حال تولید کنندگان محدودی توانستند در قیمت های بالا معامله کنند. تقاضای خاور دور کمی افت داشته ولی معاملات محدودی بسته شده است. در حوزه دریای خزر نیز بازار در رکود کامل است و امیدی به بهبود بازار نیست.

قیمت بیلت سی آی اس نسبت به اوایل دسامبر 5 تا 20 دلار برای تولید ژانویه بالا رفته است. قیمت درخواستی خریداران به 575 تا 580 دلار رسیده در حالی که یک هفته قبل 555 تا 565 دلار فوب بود. برخی تولید کننده ها با عربستان در 575 دلار فوب معامله کرده اند.

متینوست نیز قیمت را بالا برده باقیمانده تناژ دسامبر را به سوریه در 575 دلار فوب فروخته و محصول ژانویه را 580 دلار فوب پیشنهاد داده که هنوز معامله ای نشده است.

آرسلورمیتال تولید دسامبر را 575 دلار فروخته و تمام کرده و تولید ژانویه را 590 دلار فوب عرضه کرده  است. در خاور دور آمورمتال تولید ژانویه را 610 دلار فوب معامله کرده که 5 تا 10 دلار نسبت به دو هفته قبل بالا رفته است.

در حوزه دریای خزر تقاضا وجود دارد ولی قیمت های درخواستی پایین است و تحریم های جدید نیز بر علیه ایران مطرح شده است. در هر حال کستینگ قزاقستان قیمت های ژانویه را اعلام کرده و 580 دلار سی پی تی با 15 دلار افت نسبت به قبل ثبت شده است. احتمال دارد این تولید کننده تولید را به زودی کاهش دهد چون مشتریانش حاضرند 15 تا 20 دلار ارزان تر از این سطح خرید کنند.

۲۲ آذر ۱۳۹۰ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۱۲۱
کد خبر : ۱۲,۸۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید