به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت قراضه-22/09/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- هفته گذشته ترک ها خرید زیادی در بازار قراضه انجام ندادند و تنها یک محموله گران تر از سطوح قبلی معامله شد. البته قیمت های پیشنهادی همچنان رو به بالاست. محموله مخلوطی از 25 هزار تن قراضه آ3 و 17 هزار تن قراضه خرد شده در 440 دلار سی اف آر از دریای بالتیک خریداری شد. در حالی که یک هفته قبل محموله ای 35 هزار تنی از قراضه سنگین کلاس 1 و2 عیار 25-75 معادل 425 دلار سی اف آر خریداری شده بود.

عرضه کنندگان اروپایی در حال حاضر به دنبال 435 دلار سی اف آر برای قراضه20-80 هستند و برای خلوص 30-70 قیمت پیشنهادی 425 دلار را عرضه کرده اند. از طرفی قیمت پیشنهادی امریکا به دنبال افزایش قیمت چشمگیر بازار داخلی به 445 دلار سی اف آر برای خلوص 20-80 رسیده است و قراضه خرد شده 450 دلار سی اف آر پیشنهاد می شود. درخواست های خرید زیاد است ولی افزایش قیمت، معامله ها را کاهش داده، قیمت های پیشنهادی در کل 5 تا 10 دلار از هفته قبل بالاتر است.

در منطقه سی آی اس نیز قیمت ها صعودی بود و قراضه آ3 معادل430 دلار سی اف آر است که 10 دلار نسبت به هفته قبل بالا رفته است.

ترک ها خرید قراضه اروپا را این ماه افزایش داده اند چرا که قیمت ها رقابتی تر است. در حالی که ماه قبل شرایط متفاوت بود و خرید از قراضه امریکا بیشتر بود. در هفته منتهی به 3 دسامبر 15 محموله قراضه معامله شد که 13 تا 14 مورد آن از قراضه اروپا بود.

علت رونق قراضه اروپا این است که امریکا عرضه بیشتری به بازار داخلی خود دارد چرا که قیمت داخلی نسبت به ماه قبل تا 50 دلار هر لانگ تن بالا رفته و قیمت های صادراتی را نیز بالا برده است. معلوم نیست تا پایان سال ترکیه چه مقدار دیگر قراضه می خرد برخی معتقدند هنوز کارخانه ها برای ژانویه به قراضه نیاز دارند و برخی معتقدند آنها به میزان سفارشات خود نگاه می کنند سپس برای خرید بیشتر قراضه اقدام خواهند کرد.

۲۲ آذر ۱۳۹۰ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۷۷۴
کد خبر : ۱۲,۸۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید