به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت فولاد در اروپا موقتا بالا می رود-23/09/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- بنا بر گزارش موسسه مپس قیمت فولاد در اروپا اوایل سال 2012 افزایش خواهد یافت. چرا که موجودی انبار ها ماه های اخیر کاهش یافته ولی وضعیت اقتصادی به خریداران اجازه خرید در تناژ بالا را نمی دهد. با این حال احتمال دارد در کوتاه مدت تغییراتی مشاهده شود چون موجودی ها در کل زنجیره عرضه پایین است. از طرفی کاهش تقاضا با کاهش تولید کارخانه ها جبران شده که موقتا خطوط تولید را تعطیل کرده یا تعطیلات زمستانی را طولانی تر کرده اند.

هزینه تولید فولاد رو به بالاست. قیمت سنگ آهن اخیرا پس از افت شدیدی که به دلیل محدودیت اعتبارات در چین روی داد بهبود یافته حال وضعیت بهتر شده و امکان خرید بیشتر سنگ آهن و کک در بازارهای جهانی وجود دارد. قیمت قراضه نیز به شدت رو به بالاست و همه این عوامل موجب بهبود قیمت محصولات فولادی در اوایل سال 2012 خواهد شد.

با توجه به محدودیت عرضه و کاهش موجودی مصرف کننده ها و توزیع کننده ها، موسسه مپس پیش بینی کرده که فصل اول سال آینده خرید فولاد افزایش می یابد و قیمت ها صعودی می شود. افزایش تمایل به خرید به کارخانه ها اجازه می دهد قیمت را بالا ببرند تا هزینه های تولید را تامین کنند چون عرضه کم است. در هر حال بهبود بازار فولاد طولانی نخواهد بود و تا سال 2013 تقاضای فولاد در اروپا ضعیف خواهد ماند. اگر طبق انتظار عرضه مجددا بالا برود احتمالا قبل از اتمام سال 2012 نوسانات قیمت باز می گردد.

۲۳ آذر ۱۳۹۰ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۷۷۵
کد خبر : ۱۲,۸۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید