به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سیستم قراردادهای سنگ آهن اروپا در حال تغییر-29/09/1390

مرکز خدمات فولاد ایران-در اروپا سیستم قیمت گذاری قراردادهای سنگ آهن به تدریج به سمت متوسط قیمت هر فصل برای قراردادهای آن فصل گرایش دارد به جای آنکه همچون قبل متوسط قیمت یک فصل قبل با یک ماه فاصله برای قراردادها اتخاذ شود که از زمان برکناری قراردادهای سالانه این روش به کار می رفت.

در اروپا شرکت معدنی واله با اغلب مشتریان خود بر اساس سیستم قیمت گذاری جدید فصلی معامله می کند. ولی هنوز برخی از فولادسازان با این تغییر مقابله می کنند ولی به نظر کارشناسان به زودی همه به این سیستم جدید آورده می شوند و در پایان چه بسا همه قراردادهای سنگ آهن یک ماهه شود. ریو تینتو نیز در سطح جهان از این روش استفاده می کند و اعلام کرده 20 درصد قراردادهای سال 2011 را بر اساس قیمت فصلی جدید منعقد نموده است.

آنچه که مانعی بر سر گسترش این نوع قیمت گذاری است قراردادهایی است که فولادسازان با مشتریان خود دارند قراردادهای ورق انعطاف پذیرند ولی قراردادها با بخش خودرو سازی انعطاف پذیری کمتری دارد به ویژه که پرمیوم سنگ آهن نیز در قراردادها گنجانده شده است.

کارخانه آرسلورمیتال ذخایر سنگ آهن خود را داراست. به نظر این شرکت سیستم قیمت گذاری فصلی بر پایه سه ماه قبل با یک ماه فاصله نسبت به فصل مورد نظر از این نظر خوب بود که قیمت زودتر مشخص می شد ولی در سیستم جدید قیمت گذاری فصلی بدون تاخیر، به عنوان نمونه برای فصل چهارم قیمت آن روز 31 دسامبر معلوم می شود.

 

۲۹ آذر ۱۳۹۰ ۱۰:۰۶
تعداد بازدید : ۹۷۵
کد خبر : ۱۲,۸۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید