به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تعطیلی خطوط فرسوده راهکاری حیاتی برای صنعت فولاد چین-19/10/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- صنعت فولاد چین تنها در صورتی آینده امیدوار کننده ای در پیش دارد که مشکل مازاد ظرفیت و موقعیت ضعیف خود در بازار جهانی سنگ آهن را برطرف سازد. این اظهارات نخست وزیر چین در دیدارش از ایالت هونان چین در آغاز سال نو میلادی بوده است که برای بالاترین مقام رسمی این کشور چنین تاکید ویژه ای بر مسئله ای در یک صنعت نادر است.

نخست وزیر چین اظهار داشت که صنعت فولاد چین باید خطوط تولید فولاد فرسوده خود را منحل کند و این امری مهم است. وی فولادسازان را به افزایش مشارکت و ادغام ها تشویق نمود تا قدرت خود را در بازار سنگ آهن افزایش دهند و قیمت این ماده اولیه را به سطوح معقولی کاهش دهند. صادر کنندگان سنگ آهن از وابستگی چین به این ماده اولیه نهایت استفاده را می برند چرا که مطمئنند چینی ها نیاز مند این ماده اولیه برای تولید فولاد هستند. برزیل، استرالیا و هند 75 درصد کل واردات سنگ آهن چین در ژانویه تا نوامبر 2011 را که در کل 622 میلیون تن بوده از آن خود کرده اند.

تا سال 2015 چین قصد دارد از خطوط تولید فولاد فرسوده خود 48 میلیون تن در سال را اسقاط کند و بین سال های 2006 تا 2010 معادل 120 میلیون تن در سال از خطوط فرسوده تولید آهن و 72 میلیون تن در سال از خطوط تولید فرسوده محصولات فولادی را منحل نموده است.

۱۹ دی ۱۳۹۰ ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۴۷۷
کد خبر : ۱۳,۰۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید