به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آخرین وضعیت بازار سنگ آهن -22/10/1390

مرکز خدمات فولاد ایران-قیمت نقدی سنگ آهن وارداتی به چین هفته اخیر 4 تا 5 دلار بالا رفته چرا که خرید ها کمی افزایش یافت. در هر حال پیشنهاد هندی ها برای سنگ آهن خلوص بالا خیلی محدود است چون هزینه ها برای صادر کننده ها با توجه به افزایش تعرفه صادرات خیلی بالا رفته است. محموله های سنگ آهن استرالیا با قیمت مناسب همچنان بازار نقدی را در دست گرفته است.

فعالان بازار قیمت معاملات سنگ آهن خلوص 5/63 درصد هند را 147 تا 149 دلار سی اف آر تخمین می زنند در حالی که هفته قبل 142 تا 145 دلار سی اف آر بود. صادرکنندگان هندی تاکید دارند که قیمت پیشنهادی به طور میانگین کمتر از 155 دلار سی اف آر برای آن ها مقدور نیست. ولی از طرفی خودشان تایید می کنند که تا قبل از ورود خریداران به بازار رسیدن به این قیمت ها امکان پذیر نیست چرا که تعطیلات سال نو چین نیز در راه است. از طرفی نیز عجله ای در فروش ندارند چون موجودی سنگ آهن محدود است.

سنگ آهن خلوص 5/61 درصد استرالیا نیز 140 دلار و 50 سنت هر تن سی اف آر چین ثبت شده و مورد توجه چینی هاست چون این قیمت ها را معقول می دانند. البته گزینه خرید از محموله های وارداتی بنادر نیز برای آن ها وجود دارد.

 

۲۲ دی ۱۳۹۰ ۰۸:۱۳
تعداد بازدید : ۱,۰۱۱
کد خبر : ۱۳,۰۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید