به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تعرفه صادرات سنگ آهن هند مجددا تغییر می کند؟-29/10/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- دولت هند شاید مجبور شود تعرفه صادرات سنگ آهن را که اواخر دسامبر بالا برده بود مجددا کاهش دهد چون کاهش حجم صادرات سنگ آهن موجب شده بخش های وابسته ای چون خطوط ریلی دچار ضرردهی شوند. بین ماه های اکتبر تا دسامبر سال گذشته 29/25 میلیون تن سنگ آهن از طریق خطوط ریلی هند برای صادرات یا مصرف داخلی حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال 2010 معادل 17 درصد افت داشته است. برای شبکه ریلی هند سنگ آهن پس از زغال سنگ دومین کالای با درآمد زایی بالاست.

وزارت معدن هند نیز نسبت به این افزایش تعرفه صادرات رضایت ندارد و قصد دارد با وزارت دارایی که تصمیم نهایی را در مورد تعرفه های صادراتی می گیرد گفتگو کند. انجمن های معدنی اعتراضات خود را نسبت به این وضعیت به وزارت معدن هند اعلام کرده اند.

به نظر مقامات رسمی هند گرچه فعلا باید از این تعرفه جدید تبعیت کرد ولی احتمالا ماندگار نخواهد بود. ظاهرا افزایش تعرفه صادرات سنگ آهن از 20 به 30 درصد، راهکاری کوتاه مدت برای افزایش درآمد دولت بوده باید دید وزارت دارایی تعرفه صادرات سنگ آهن را در بودجه سال مالی 2013-2012 که بین ماه های فوریه تا مارس اعلام می شود کاهش می دهد یا نه.

۲۹ دی ۱۳۹۰ ۰۸:۲۹
تعداد بازدید : ۷۲۳
کد خبر : ۱۳,۱۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید