به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فولادسازان اروپایی و قراردادهای ماهانه سنگ آهن-19/11/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- به گفته انجمن جهانی فولاد اگر عرضه کنندگان سنگ آهن به خواسته منطقی خود برای تغییر قراردادها به قراردادهای ماهانه دست یابند، صنعت فولاد اروپا نیز با این روند همراه می شود همان طور که با سایر متغیر های صنعت کنار آمده است. تولید کنندگان ورق گالوانیزه در حال حاضر نیز از بورس فلزات لندن بر پایه قیمت روزانه خریداری می کنند. برخی فولادسازان نیز سنگ آهن را بر پایه قیمت های ماهانه می خرند. که احتمالا شرکت های کوچکی هستند که نیاز به تناژ نسبتا پایینی دارند یا کارخانه های بزرگتری که از بازار نقدی برای رفع نیاز های موقتی خود استفاده می کنند.

از دسامبر اعلام شد که برخی قراردادها نیز از متوسط قیمت سنگ آهن فصل جاری استفاده می کنند. برخی عرضه کننده ها سعی دارند مشتریان اروپایی خود را به قراردادهای ماهانه نیز راضی کنند.

با کوتاه تر شدن قراردادهای سنگ آهن صنعت فولاد کمی با ناآرامی روبرو می شود که البته غیر قابل حل نیست. صنعت فولاد پذیرفته که  شرکت های معدنی قدرت بیشتری در مذاکرات قیمت گذاری دارند.

مسئله این است که قیمت گذاری کوتاه مدت نوسانات بازار را بالا می برد ولی با این که فولادسازان برنامه ریزی درازمدت را می پسندند سعی دارند خود را با این روند هماهنگ کنند. تغییر قراردادهای سنگ آهن از سالانه به فصلی موجب شده برخی فولادسازان قرادادهای خودروسازی را از یک ساله به 6 ماهه تغییر دهند. از این رو احتمالا در صورتی که قراردادهای سنگ آهن ماهانه شود قدم بعدی قراردادهای ماهانه ورق خودرو سازی است.

۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ۰۸:۲۷
تعداد بازدید : ۵۴۳
کد خبر : ۱۳,۲۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید