به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار قراضه روسیه رو به بهبود-19/11/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار داخلی قراضه روسیه در حالی که دو ماه گذشته در ثبات بوده و حجم خرید ها پایین بود احتمالا تا هفته های آتی روندی رو به بهبود خواهد داشت. علل اصلی مشکلات موجود در حمل و نقل و سرمای شدید هواست.

البته همیشه فصل زمستان حجم خرید قراضه کارخانه ها کاهش می یابد ولی امسال میزان کاهش شدت بیشتری داشت. البته بازار صادرات بیلت همچنان تحت فشار است. روسیه بیشتر تولید مقاطع خود را در داخل مصرف می کند.  آماده شدن برای فصل ساخت و ساز کم کم آغاز شده و قیمت میلگرد 2 تا 3 درصد بالا رفته است. وقتی فعالیت بازار بیشتر شود قیمت قراضه بالاتر می رود. قیمت فعلی در در بندر سنت پیترزبورگ 332 تا 350 دلار در هر تن برای قراضه آ3 و  و در بنادر دریای سیاه 320 تا 322 دلا در هر تن است.

گرچه بازار صادرات قراضه سی آی اس خیلی فعال نیست و به نظر فعالان، بازار راکد تر می شود ولی بعید است موجب شود فولادسازان روس بتوانند قراضه ارزان تر بخرند. در بخش حمل و نقل ریلی مشکلاتی وجود دارد و ظاهرا احتمالا به دلیل کمبود واگن تعرفه ها بالا می رود از این رو هر تغییری که در بازار صادرات رخ دهد تاثیری بر بازار داخلی ندارد و فولادسازان داخلی باید قیمت بالاتری باری خرید در بازار داخلی بدهند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۸۳۴
کد خبر : ۱۳,۲۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید