به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اروپا گزینه ای برای جایگزینی نفت ایران ندارد-19/11/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- تحلیل گران فعال در زمینه نفت و انرژی انگلیس بر این باورند که اتحادیه اروپا در حال حاضر گزینه جایگزینی برای نفت ایران تا 6 ماه آینده ندارد.

تحریم نفت ایران که اتحادیه اروپا اعلام کرده از 6 ماه آینده اعمال می شود عملی نیست چون ایتالیا، یونان، اسپانیا و پرتقال به شدت به نفت ایران نیازمندند و از این تحریم ها طرفداری نخواهند کرد. احتمال زیادی می رود که در این راستا یونان از عضویت در اتحادیه اروپا  موقتا کناره گیری نماید. به نظر کارشناسان، اتحادیه اروپا با مقابله اقتصادی با ایران مواجه شده و چه بسا بازنده نهایی اروپا باشد.

بهتر بود اروپا سیاست خود را در مقابل ایران تغییر می داد و روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران ادامه می داد و نفت آن را تحریم نمی کرد. در حال حاضر اتحادیه اروپا از بحران بدهی رنج می برد  و با اعمال این تحریم ها مطمئنا بر بدهی های اتحادیه اروپا افزوده خواهد شد.

بحران بدهی فعلی اروپا را در شرایط خاصی قرار داده  و برای رهایی از آن باید به فکر بهبود راهکارهای اقتصادی باشد نه مالی. تحریم  نفت ایران بحران اروپا را شدید تر می کند اتحادیه اروپا در حال حاضر یک بلوک متمرکز است و نیاز های قرن 21 به دنبال غیر متمرکز سازی است. در غیراین صورت با خطر فروپاشی روبرو می شود. ایران با این تحریم ها به کمک تقاضای موجود در آسیا و اقتصادهای نوظهور از جمله هند، چین، پاکستان و حتی یونان، مقابله می کند. کیفیت نفت ایران قدرت رقابت با نفت عربستان را دارد و وضعیت سیاسی عربستان اجازه استخراج نفت خام بیشتر از سهمیه اعلام شده اپک را نمی دهد تا بدین وسیله بتواند نیاز بازار اروپا را تامین کند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ۰۹:۵۴
تعداد بازدید : ۵۹۶
کد خبر : ۱۳,۲۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید