به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار جهانی زغال سنگ و چالش های پیش رو-19/11/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- به گزارش مورگان استنلی، برآورد شده در نیمه اول سال جاری میلادی قیمت زغال سنگ کاهش یابد چرا که میزان عرضه پس از سیل استرالیا که بزرگترین صادر کننده است بهبود یافته و تقاضای چین و ژاپن کم است. میزان عرضه کک خارج از استرالیا به توازن رسیده و انتظار می رود در نیمه اول سال جاری با چالش هایی مواجه باشند.

سال گذشته پس از سیل کویینزلند استرالیا قیمت زغال سنگ به اوج رسید چون تولید متوقف شد و خطوط ریلی با اختلال مواجه شدند. با بازگشت عرضه به سطوح نرمال قیمت ها کاهش یافته و تقاضای ژاپن نیز به دنبال سونامی سال قبل پایین بوده است. رشد تقاضا در چین آرام بوده چون کارخانه ها قادر به تامین هزینه ها نبودند.

طبق پیش بینی مورگان استنلی زغال سنگ که برای تولید فولاد به کار می رود سال جاری در حدود 210 تا 235 دلار در هر تن خواهد بود و کک حرارتی 110 تا 120 دلار در هر تن. این در حالی است که زغال سنگ جهت تولید فولاد سال قبل به اوج 330 دلار در هر تن رسید.

قیمت کک حرارتی در استرالیا سال 2011  معادل 12 درصد افت داشته به 111 دلار و 35 سنت رسید که بیشترین افت قیمت را از سال 2005 داشته است. در کوتاه مدت تقاضای زغال سنگ پایین و جو بازار منفی خواهد بود. ولی در دراز مدت تقاضای چین و هند خوب خواهد بود.

۱۹ بهمن ۱۳۹۰ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۰۶۶
کد خبر : ۱۳,۲۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید