به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اخطار بانک جهانی-20/11/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- بانک جهانی اخطار داده است که بحران اقتصادی می تواند عمیق تر از آن چیزی که سال 2008 دیده شده باشد. این بانک پیش بینی رشد اقتصادی خود را برای کشور های در حال توسعه به 4/5 درصد رسانده در حالی که قبلا 2/6 درصد اعلام شده بود. این بانک پیش بینی کرده بود که رشد اقتصادی در کشور های توسعه یافته برای سال جاری 7/2 درصد گردد ولی اکنون آن را به 4/1 درصد کاهش داده و برای 18 کشور عضو منطقه یورو که قبلا 8/1 درصد پیش بینی شده بود به منفی 3 درصد تعلیل داده است.

علت این تغییر در پیش بینی ها بحران اقتصادی در اروپا و کاهش رشد اقتصادی هند، برزیل و چین است. بنا بر گزارش این بانک اگر اروپایی ها نتوانند بازارهای مالی خود را سامان بدهند به مرز خطر خواهند رسید چون بازار سرمایه در حال انجماد می باشد آنچنانکه در سپتامبر 2008 اتفاق افتاد. این در حالی است که بسیاری از کشور ها از نظر اقتصادی در شرایط ضعیف تری نسبت به سال 2008 هستند. اگر بحران اقتصادی عمیق تر شود دوره خروج از بحران طولانی تر شده و فاجعه آمیز تر خواهد بود. سرمایه گذارها در نیمه دوم سال گذشته در کشورهای در حال توسعه 45 درصد از سرمایه گذاری های خود را نسبت به مدت مشابه سال 2010 کاسته اند. این گزارش شباهت زیادی به گزارش صندوق بین المللی پول دارد .

در حال حاضر اروپا در بحران اقتصادی است. چین، هند، افریقای جنوبی ، روسیه و ترکیه برای مقابله با تورم در حال آرام کردن رشد اقتصادی خود هستند. بازارهای پولی و مالی این سیاست را تعقیب می کنند. بحران اقتصادی در اروپا باعث خواهد شد کشورهای در حال توسعه با رشد اقتصادی پایین تری روبرو شوند. این امر به کاهش قیمت آهن و فولاد و بعضی از کالاهای سرمایه ای دیگر منتهی می گردد. در حال حاضر نشانه های این ضعف در قیمت کالاهای مصرفی که روند نزولی دارد دیده می شود.

احتمال دارد  قیمت انرژی ، آهن و بعضی کالاهای کشاورزی 10 تا 25 درصد نسبت به اوج خود در سال 2011 تنزل یابد.

۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ۰۹:۰۷
تعداد بازدید : ۱,۰۶۳
کد خبر : ۱۳,۳۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید