به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد جهان در هفته ای که گذشت-24/11/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- هفته گذشته جو بازار های جهانی فولاد به ویژه قراضه، بیلت و مقاطع  ضعیف بود. قیمت قراضه وارداتی به ترکیه 12 دلار در هر تن افت داشته به 437 دلار در هر تن سی اف آر رسید. در بازار ورق نسبت به ماندگاری افزایش قیمت های اخیر تردید بیشتری دیده شد چرا که وضعیت اقتصادی مطلوب نیست و صندوق بین المللی پول اخیرا اعلام کرد اگر حوزه یورو با رکود شدیدی روبرو شود رشد اقتصادی چین نیز افت شدیدی خواهد داشت. قیمت سنگ آهن کمی بالا رفت. زغال سنگ افت قیمت داشت چرا که شرکت های معدنی سعی داشتد با کاهش قیمت تمایل به خرید ایجاد کنند. محدودیت عرضه احتمالی ناشی از بارش شدید باران در استرالیا با کمبود تقاضا جبران می شود.

در چنین بازار راکدی فعالیت خیلی محدود بود. عرضه کنندگان ورق به دنبال بالا بردن قیمت در اروپا و چین بودند . ورق گرم داخلی چین نوسان داشت ولی چون موجودی انبار ها کم است امید به رشد قیمت می رود.

در شمال اروپا کارخانه ها توانستند ورق گرم را به 530 یورو افزایش دهند ولی بعید است باز هم بالا برود چون نرخ یورو نسبت به دلار رو به بالاست. در امریکای شمالی بازار ورق از روند صعودی باز ایستاد و قیمت ها در 720 تا 750 دلار هر شورت تن ثابت ماند.

در آلمان میلگرد 5 تا 10 یورو ارزان شد چون ساخت وساز کم است و بازار قراضه نزولی است. تایوانی ها نیز قیمت داخلی را به دلیل رکود بازار قراضه پایین آوردند.

۲۴ بهمن ۱۳۹۰ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۶۴۲
کد خبر : ۱۳,۳۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید