به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق به روایت شاخص ها-17/12/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- آخرین شاخص قیمت های استیل ایندکس حاکی از آن است که قیمت ورق در امریکا هفته قبل یک درصد افت داشت و در شمال و جنوب اروپا قیمت ها نسبتا ثابت بود البته در شمال اروپا ورق غیر پوششی و میلگرد 1 تا 7/1 درصد رشد قیمت را تجربه نمودند.

در امریکا شاخص قیمت ورق گرم فوب میدوست به 697 دلار هر شورت تن کاهش یافت که از اواسط دسامبر اولین هفته ای بود که زیر 700 دلار است  و ورق سرد 11 دلار هر شورت تن افت داشته و متوسط زمان تحویل کوتاه تر شد. ورق تخت امریکا نیز یک دلار پایین آمده به 935 دلار هر شورت تن رسید.

شاخص قیمت ورق گرم شمال اروپا 8 یورو در هر تن بالا رفت ولی اواخر هفته افت داشت. ورق سرد یک درصد بالا رفته به 629 یورو در هر تن رسید ولی ورق گالوانیزه کمی افت داشت. متوسط زمان تحویل ورق کوتاه تر شد و ورق تخت 3 یورو رشد قیمت داشت. متوسط قیمت ورق گرم درب کارخانه در جنوب اروپا یک یورو افت داشته به 533 یورو در هر تن رسید و ورق سرد 4 یورو ارزان تر شد. متوسط زمان تحویل ورق گرم به 6 هفته کاهش یافت. شاخص قیمت ورق تخت نیز 622 یورو ثبت شد. شاخص قیمت میلگرد در شمال اروپا 9 یورو در هر تن بالا رفت و به 554 یورو رسید. متوسط قیمت بیلت بورس لندن به 508 دلار افزایش یافت و اختلاف قیمت بیلت و میلگرد را به 232 دلار رساند و میلگرد جنوب اروپا یک یورو افت قیمت داشت.

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۷:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۱۵۵
کد خبر : ۱۳,۵۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید