به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار بیلت سی آی اس-17/12/1390

مرکز خدمات فولاد ایران- تقاضای بیلت سی آی اس در خاور میانه و ترکیه خوب است. تولید کننده ها تولید مارس را پیش فروش کرده اند البته برخی هنوز عرضه آوریل را آغاز نکرده اند که خود موجب گرم شدن بازار می شود. در خاور دور نیز قیمت محصولات نیم ساخته رو به بالاست و عرضه سی آی اس محدود است. در بنادر دریای خزر پس از مدت ها سکوت هفته گذشته از بهبود روند بازار خبرهایی شنیده شد. برخی سعی کردند در تناژ بالا در این حوزه عرضه کنند و قیمت را بالا بردند. در حوزه دریای خزر شرکت کستینگ قزاقستان 50 هزار تن بیلت فوریه و مارس را پیش از این در 595 دلار هر تن سی پی تی معادل 606 دلار هر تن فوب فروخته بود حال قیمت را تا 25 دلار بالاتر برده و به 631 دلار هر تن فوب آکتاو رسانده چون با رشد تقاضا روبرو شد. در کل این شرکت به ایران 70 هزار تن بیلت مارس را عرضه داشته و فعلا از هیچ شرکت دیگری عرضه ای به ایران نشده است.

قیمت نهایی بیلت صادراتی سی آی اس این هفته در ثبات است. زمان می برد تا خریداران افزایش قیمت 20 دلاری هفته قبل را که قیمت را از 590  دلار به 610 دلار هر تن فوب رساند کاملا بپذیرند. خریداران در سکوت و شوکه اند و سیاست انتظار در پیش گرفته اند. البته برخی کارخانه ها هنوز بر بالا بردن قیمت اصرار دارند و قیمت 615 دلار فوب ماریوپل برای بیلت اوکراین شنیده شده که معادل 623 دلار فوب دریای سیاه تحویل فوری اواخر مارس است. برخی دیگر نیز در 620 دلار فوب دریای سیاه پیشنهاد قیمت داده اند.

آخرین قیمتی که متینوست اوکراین موفق شد در آن معامله کند بیلت تولید آوریل در 605 دلار هر تن فوب ماریوپل معادل 610 دلار فوب دریای سیاه بوده است. احتمال دارد قیمت باز هم بالاتر برود ولی با رشدی آرام تر و سکوت فعلی بازار بیلت سی آی اس منطقی به نظر می رسد.

۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۷:۵۵
تعداد بازدید : ۱,۱۱۱
کد خبر : ۱۳,۵۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید