به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هند به دنبال فرصت ها در افغانستان-22/01/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- طی یک دهه اخیر هند در زیر ساخت های افغانستان شامل جاده ها، خطوط انتقال برق و مدارس 5/1 میلیارد دلار هزینه نموده  است و حال به دنبال پروژه ای است که شاید تبدیل به بزرگترین سرمایه گذاری خارجی هند شود در این برنامه در صورت تصویب نهایی 11 میلیارد دلار برای ساخت یک معدن سنگ آهن، کارخانه فولادسازی و خطوط ریلی سرمایه گذاری خواهد شد. هند سعی دارد نقش بیشتری در افغانستان داشته باشد چرا که برای حفظ ثبات شمال غرب شبه قاره هند، افغانستان و پاکستان اولویت های اصلی در سیاست گذاری خارجی هند هستند.

این برنامه هند برای سرمایه گذاری در ذخایر سنگ آهن افغانستان به فولادسازان این کشور کمک می کند سهمی از حدود 8/1 میلیارد تن سنگ آهن داشته باشند در حالی که سه سال گذشته نیز قیمت جهانی سنگ آهن دوبرابر شده است. حال به نظر می رسد افغانستان به تدریج از انزوای اقتصادی جغرافیایی خارج می شود چرا که هند به دنبال چین برای ساخت اولین خطوط ریلی اصلی این کشور سرمایه گذاری می کند.

هند سعی دارد به عنوان رقیب چین سهم خود را از بازار افغانستان به دست آورد. در هر حال این سرمایه گذاری های این دو کشور به ثبات افغانستان کمک می کند. نه تنها موجب افزایش فرصت های شغلی  و بهبود زیر ساخت ها می شود بلکه این دو دولت قدرتمند خود تمایل دارند فعالان خارجی در افغانستان رفتاری میانه رو و متعادل داشته باشند.

۲۲ فروردین ۱۳۹۱ ۰۷:۵۲
تعداد بازدید : ۶۴۰
کد خبر : ۱۳,۷۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید