به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توجه به بخش فولاد در احداث شهرک های صنعتی در عراق-23/01/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- در عراق خارج از شهر بصره یک شهرک صنعتی  جدید در حال احداث است که با تعداد بیشماری سرمایه گذاری های وابسته به فولاد می تواند به افزایش تقاضای بخش های نفت و گاز پاسخ دهد.

کمیسیون سرمایه گذاری بصره اخیرا در حال مذاکره با سرمایه گذاران هند و کانادا برای ساخت دو کارخانه لوله سازی در این مجموعه بوده که در 30 کیلومتری بندر ام القصر است. این دو خط تولید به ترتیب 200 و 88 میلیون دلار سرمایه نیاز دارند . همچنین ابریل استیل در ساخت یک خط تولید میلگرد با ظرفیت 250 هزار تن در سال سرمایه گذاری نموده است.

تا اواسط ماه می که مجوز های مربوط به پروژه های این مجموعه صادر شود اسم و مشخصات شرکت های حاضر در این شهرک صنعتی معلوم خواهد شد.

این سرمایه گذاری بزرگ در جنوب عراق بخشی از برنامه این کشور برای راه اندازی 5 شهرک صنعتی با سرمایه ای بالغ بر 2/1 میلیارد دلار می باشد که تولید داخلی این کشور را قوی نموده جوابگوی روند صعودی تقاضای صنایع می باشد.

در حال حاضر 80 درصد نیاز فولاد عراق از ترکیه، اوکراین و ایران وارد می شود از طرفی در میان مدت مصرف نیز رو به بالاست در نتیجه شرکت هایی چون ابریل استیل، آرسلورمیتال، گروه صنعتی آسترا از عربستان و یونایتد برادرز ترکیه در تلاشند سرمایه گذاری بیشتری در بخش فولاد این کشور داشته باشند.

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ ۰۸:۲۷
تعداد بازدید : ۶۶۱
کد خبر : ۱۳,۷۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید