به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز بازار فولاد عربستان-29/01/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- انتظار می رود سال آینده عرضه و تقاضای فولاد در عربستان به ثبات برسد و رونق واردات و صادرات را بیشتر نماید.

مازاد ظرفیت تولید فولاد و کاهش تدریجی پروژه های ساختمانی بزرگ موجب می شود بازار به حالت طبیعی باز گردد و به دنبال مقاصد صادراتی بیشتری باشد. در حال حاضر بخش اعظم تقاضا در عربستان از بازار داخلی است و محدودیت هایی در مورد واردات و صادرات فولاد به چشم می خورد.

چند سال اخیر مصرف فولاد در عربستان به شدت افزایش یافته چون ساخت و ساز رشد داشت، سرمایه گذاری در خطوط ریلی افزایش یافت و عرضه انرژی ارزان قیمت و مطمئن بود. حال انتظار می رود سال های آینده این کشور قدرت خود را در بازار ساخت و ساز خاور میانه مجددا به دست آورد.

عربستان با توجه به فعالیت بخش مسکن و تقاضای آن یکی از مقاصد مورد توجه برای فولادسازان است. میان کشور های عرب حوزه خلیج فارس، بازار ساخت و ساز عربستان بزرگترین و در عین حال بیشترین سرعت رشد را دارد و همچنان پتانسیل رشد بالایی دارد. انتظار می رود تا سال 2015 تولید فولاد نیز در این کشور 9 درصد افزایش یابد.

مصرف فولاد عربستان سال 2011 به 1/12 میلیون تن رسید. با توجه به تقاضای بالای داخلی و روند صعودی قیمت فولاد در بازار داخلی، انتظار می رود سهم بازار واردات سال های آینده افزایش یابد.

همچنین پیش بینی شده تقاضای مقاطع در خاور میانه سال 2012 به 3/4 میلیون تن برسد و عربستان و امارات بیشترین مصرف کننده های منطقه خواهند بود.

۲۹ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۶۲۱
کد خبر : ۱۳,۸۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید