به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر تحریم نفت ایران بر افریقای جنوبی-21/02/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- وارد کنندگان نفت افریقای جنوبی به راحتی نمی توانند در صورت تحریم نفت ایران از جانب امریکا و اروپا خرید از ایران را کاهش دهند چرا که توانایی تامین نیاز خود را نخواهند داشت.

دولت های  کشور های افریقایی اظهار داشته اند با برخی عرضه کننده ها وارد مذاکره شده اند ولی اطلاعات بیشتری داده نشده است. ولی معامله با عرضه کننده ای غیر از ایران بر هزینه های آنها 39 میلیون دلار می افزاید. از طرفی در بازار داخلی افریقای جنوبی در حال حاضر عرضه آنگولا و نیجریه نیز تحت فشارهای بسیاری است.

در حالی که ژانویه 2012 افریقای جنوبی هیچ نفت خامی از ایران وارد نکرد واردات فوریه به 417 هزار تن افزایش یافت که البته هنوز نسبت به 467 هزار تن اکتبر 2011 پایین تر بود. نوسانات شدید در واردات نفت خام ایران نشان دهنده آن است که کشورهای افریقایی در تامین جایگزینی برای ایران مشکل دارند.

دولت افریقای جنوبی به مصرف کننده ها اطمینان داده که با اعمال کمک های مالی اجازه نمی دهد افزایش قیمت احتمالی ناشی از تحریم ها فشاری بر آن ها وارد سازد این در حالی است که به نظر می رسد بودجه کافی برای چنین کاری وجود نداشته باشد. یک پیش بینی این است که در صورت اختلال در تامین نفت خام، این کشور به واردات بنزین و نفت سیاه روی آورد.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۵۹
تعداد بازدید : ۶۲۲
کد خبر : ۱۴,۰۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید