به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ثبات قیمت ها و رکود-24/02/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه ها پیش بینی می کردند که در فصل دوم سال جاری تقاضا بهتر خواهد شد ولی این اتفاق نیفتاده است. کارخانه ها در اکثر نقاط دنیا قیمت ها را ثبات نگه داشته اند ولی بعه علت مشکلات مالی تولید آن ها زیر فشار است. با این حال گزارش انجمن جهانی فولاد پیش بینی رشد 6/3 درصدی در تقاضای فولاد دنیا را دارد که بیشتر در امریکا و چین صورت خواهد گرفت. دوره تحویل ورق گرم در امریکا کوتاه تر شده است در حالی که حجم واردات همچنان بالاست. این در شرایطی است که قیمت بازار از 690 دلار هر شورت تن به 670 دلار هر شورت تن پایین آمده است. بیشترین کاهش قیمت ها در مورد میلگرد بوده است که از جانب ترک ها صورت گرفته اما قیمت تیرآهن بال پهن همچنان محکم ایستاده است. در تایوان قیمت میلگرد توسط چند کارخانه کاهش یافته چون تقاضای بخش ساختمان پایین آمده است. این افت تقاضا در کل منطقه خاور دور دیده می شود. به همین علت تقاضای بیلت هم افت کرده است.

اکثر خریداران بیلت به انتظار نشسته اند و صادر کنندکان بیلت در سی آی اس هم با کسادی روبرو شده اند. در چین تعطیلات ماه می موجب شد تا تقاضا به زیر سطح مورد انتظار در این ایام سال برسد. تجار بیشتر اصرار دارند موجودی های خود را به فروش برسانند. این در حالی است که تولید کارخانه ها نسبت به سال گذشته روزانه 2 میلیون تن  در چین افزایش یافته است. قیمت میلگرد در بورس شانگهای با کاهش روبرو بوده و علی رغم تلاش کارخانه ها برای بالا بردن قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین نزولی بود.

اگر دولت جدید فرانسه با روش استقراض به سمت بهبود تقاضا برود تاثیر مشکلات یونان اجازه بهبود در منطقه یورو را نخواهد داد. با این که فصل ساخت و ساز در اروپا شروع شده است اما هنوز قیمت میلگرد تغییر نکرده است. با این حال کارخانه ها تلاش می کنند تا قیمت مقاطع درشت را بالا ببرند. تقاضای ضعیف باعث کاهش قیمت سنگ آهن شده است. سنگ آهن با خلوص 62 درصد با 9 درصد کاهش قیمت به 144 دلار هر تن در روز جمعه رسید. علی رغم ثبات فعلی بازار قراضه، این وضعیت باعث تنزل قیمت این کالا نیز خواهد شد.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۰۸۶
کد خبر : ۱۴,۰۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید