به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش قدرت رقابت فولاد چین در بازار های جهانی-28/02/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- طبق آخرین گزارش موسسه مپس در رابطه با چشم انداز بازار فولاد چین، از آنجایی که از آوریل سال جاری قیمت فولاد در سطح جهان نزولی بوده ولی در چین افت قیمت ها محدود تر بود در نتیجه بازار فولاد چین در سطح جهان از قدرت رقابت قبلی خود برخوردار نیست چون قیمت ها همچون بهار سال قبل اختلاف زیادی با بازارهای جهانی ندارد تا قدرت رقابت بیشتری داشته باشد.

در یک سال منتهی به آوریل 2012 شاخص قیمت فولاد موسسه مپس برای بازار چین 39 دلار در هر تن معادل 3/6 درصد افت داشته است در حالی که در همین مدت قیمت فولاد در امریکا 154 دلار معادل 2/15 درصد  کاهش داشته است. قیمت فولاد آسیا به جز چین 68 دلار معادل 8 درصد پایین آمد و در مورد اروپا این رقم 114 دلار یعنی 4/12 درصد بود.

در کوتاه مدت افت قیمت شدیدی در بازار های فولاد جهان پیش بینی نشده است. اغلب فولادسازان با سوددهی پایین یا در بسیاری از موارد ضرردهی مواجه شده اند. تنها کاهش قیمت سنگ آهن یا زغال سنگ می تواند کارخانه ها را به کاهش بیشتر قیمت ها وادارد. چنین امری نیز تاثیری یکسان بر بازارهای جهان می گذارد از این رو اختلاف قیمت فعلی بین بازار چین و سایر کشور ها همچنان باقی می ماند و نگرانی های اقتصادی نیز ادامه دارد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۱۲
تعداد بازدید : ۶۲۳
کد خبر : ۱۴,۰۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید