به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک های چینی به بخش فولاد اعتبار نمی دهند-21/03/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- خبر ها حاکی از آن است که بانک های چینی که با بدهی های بالای فعالان بازار مسکن و دولت های محلی روبرو هستند از جانب دولت مرکزی موظف شده اند اعتبارات جدید به تجار فولاد ندهند تا بدین ترتیب بر فشار های موجود در بازار فولاد این کشور افزوده شود. قابل ذکر است این بخش تاکنون 400 میلیارد دلار بدهی نیز دارد.

برخی از تجار فولاد که با توجه به پایین بودن تقاضا و مازاد ظرفیت مشکلات زیادی دارند از این وام های بانکی که برای پروژه های فولادی دریافت می کردند در بازار مسکن و سهام سرمایه گذاری می نمودند  از این رو قانونگذاران چینی 26 آوریل به بانک ها ابلاغ کردند که اعطای اعتبارات کاهش یابد. پس از آن وام جدیدی به تجار فولاد داده نمی شد مگر این که مشتری آن ها واحدی از کارخانه های بزرگ فولادی سازی دولتی این کشور از جمله بائو استیل باشد.

با این اوصاف باید در آینده شاهد ورشکستگی تجار زیادی در بازار فولاد چین بود. در واقع به گفته مقامات بانکی چین ریسک های حاصل از اعطای وام به تجار فولاد از نیمه دوم سال گذشته خود را نشان داد که بسیاری این وام ها در بازار فیوچرز سرمایه گذاری کردند تا ضررهای دیگر را جبران کنند. با افت قیمت فولاد تجار بسیاری با مشکل نقدینگی روبرو شدند. در ماه می قیمت فولاد به پایین ترین حد 6 ماه گذشته خود رسید و در حال حاضر حاشیه سود فعالان بازار فولاد خیلی پایین است از این رو بانک ها ترجیح می دهند به بخش هایی اعتبار دهند که قدرت بازپرداخت بالاتر باشد.

۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۶۷۳
کد خبر : ۱۴,۲۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید