به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فولادسازان اروپایی در تلاش برای حفظ قیمت ها-21/03/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- فولادسازان اروپایی سعی دارند در فصل سوم سال علی رغم پایین بودن تقاضا قیمت ها را ثبات نگه دارند. بزرگترین فولادساز اروپایی کارخانه آرسلورمیتال از افزایش قیمت ورق گرم خود به 550 یورو در هر تن به مشتریان شمال اروپا خبر داده و سه کارخانه دیگر اعلام کرده اند قیمت های فصل سوم مشابه سه ماهه دوم سال خواهد بود.

پیش از این تقاضا در آلمان خوب بود افت ارزش یورو نسبت به دلار فرصت های صادراتی بخش های مصرف کننده ورق را افزایش داد با این حال افت قیمت در جنوب اروپا موجب مازاد عرضه موقت در بازار ورق این کشور ها شد.

با توجه به ضعف فعلی بازار فولادسازان ارپایی باید عرضه و تقاضا را متوازن کنند در غیر این صورت با مشکل روبرو می شوند. ظاهرا بازار فولاد اروپا تا20 درصد مازاد عرضه دارد.

برآورد شده در فصل سوم سال تقاضای فولاد در اروپا 8 درصد کاهش یابد و بیشترین افت در شمال و شرق مشاهده خواهد شد. از طرفی تقاضا در جنوب اروپا نیز پایین می ماند.

با این حال کارخانه ها سعی دارند عرضه و تقاضا را متوازن کنند. آرسلورمیتال در اتریش، اسپانیا و فرانسه برنامه تعمیرات دارد که 700 هزار تن از تولید آن می کاهد. در مجموع در فصل سوم سال آرسلورمیتال 5/1 میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید کمتری خواهد داشت.

کارخانه های اروپایی دیگر نیز در حال کاهش تولید هستند. تاتا استیل و تایسنکروپ از این جمله اند.

۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۵۷۲
کد خبر : ۱۴,۲۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید