به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین: کاهش تولید ورق گرم به بهانه تعمیرات خطوط تولید -21/03/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- پس از آن که کارخانه شاگانگ چین اعلام کرد نیمی از ماه ژوئن برای خطوط تولید ورق خود برنامه تعمیرات دارد برخی دیگر از کارخانه ها نیز اخیرا برنامه های مشابه ای برای سرویس در ماه ژوئن اعلام نموده اند. گرچه کارخانه ها این تعمیرات را برنامه هر سال خود در این زمان می دانند برخی از فعالان بازار راکد بودن بازار را عامل اصلی می دانند. کارخانه تانشان در شمال چین 10 روز در ماه ژوئن خط تولید ورق گرم خود را برای تعمیرات تعطیل می کند که حدود 40 تا 50 هزار تن از تولید ورق گرم می کاهد. آنشان استیل 15 روز برنامه تعمیرات دارد که بیش از 100 هزار تن از تولید ورق گرم را پایین می آورد.

تعطیلی خط تولید کارخانه شاگانگ نیز 100 تا 110 هزار تن از تولید ورق گرم در ماه ژوئن می کاهد.

از اوایل ماه می کارخانه های چینی نتوانستند سفارشات کافی دریافت کنند چون قیمت ها نزولی بود و تجار در خرید تردید داشتند. ظاهرا یکی از کارخانه های لیدر به 88 درصد برنامه فروش ماه می خود دست یافته است.

به نظر کارشناسان این روند اعلام برنامه های تعمیرات افزایش می یابد تا تولید کمتر شود. با این حال بعید است این کار موجب رشد قیمت ورق گرم شود چون موجودی ورق گرم انبار ها خیلی بالاست.

در 20 روز نخست ماه می موجودی کل محصولات فولادی 78 کارخانه عضو انجمن آهن و فولاد چین 10 درصد افزایش یافته به 12 میلیون و 980 هزار تن رسید.

۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۹۰۸
کد خبر : ۱۴,۲۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید