به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار بیلت کره-23/03/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- فولادسازان کره ای به دنبال افت قیمت صادراتی بیلت به فکر کاهش تولید هستند. هفته گذشته هیوندایی استیل در مزایده ای صادراتی هیچ یک از قیمت های درخواستی را نپذیرفت چرا که معتقد است خیلی از قیمت تمام شده آن پایین تر است.

این کارخانه به دنبال فروش بیلت در 610 تا 620 دلار هر تن فوب بود ولی خریداران به دنبال قیمت های پایین تری بودند. در قیمت درخواستی 605 دلار هر تن فوب نیز معامله انجام نشد.

از طرفی سازمان تامین برق کره ( کپکو) اعلام کرده در صورت کاهش مصرف برق کارخانه های فولادسازی در تابستان از مزایایی برخوردار می شوند از این رو انگیزه کارخانه ها برای کاهش تولید بیشتر شده است. ظاهرا هیوندایی استیل تصمیم دارد به جای فروش در قیمت پایین تولید را کاهش دهد. علی رغم بالا بودن نرخ دلار نسبت به ارز کره با توجه به هزینه های تولید، فروش در قیمت پایین موجب ضرردهی کارخانه ها می شود. ظاهرا مشتریان خارجی بلیت کره به دنبال خرید در 590 دلار هر تن فوب هستند.

از این رو یک ماهی است در بازار صادرات معامله ای انجام نشده برخی از فولادسازان کره ای اظهار دارند که نگران این اوضاع نیستند چون بازار داخلی فولاد کمی بهبود داشته است و از طرفی از برنامه سازمان برق در تابستان نیز می توانند سود ببرند.

آخرین معامله هیوندایی استیل اواخر ماه می در 620 دلار هر تن فوب برای 20 هزار تن بیلت سایز 120 میلیمتر تحویل جولای بوده است.

۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۹۵۷
کد خبر : ۱۴,۲۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید