به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ابهام در بازار های فولاد جهان ادامه دارد -27/03/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- انجمن جهانی تولید کنندگان و صادر کنندکان مقاطع فولادی بر این باور است که وضعیت بازار مقاطع کشور های مختلف جهان بسته به وضعیت اقتصادی کشورها متفاوت است. وضعیت بازار مقاطع نسبت به بازار ورق بهتر بوده که علت اصلی توازن عرضه و تقاضای این محصولات فولادی است. ولی افزایش ابهامات در اروپا و پایین بودن تقاضا موجب شده نه تنها بازار اروپا بلکه بازار کشور های همسایه نیز در ابهام به سر ببرد. خریداران سعی دارند موجودی انبار ها را در حداقل نگه دارند از طرفی افت ارزش یورو موجب شده فشار زیادی بر قیمت های بر پایه دلار وارد شود.

انتظار می رود ابهامات در بازار اروپا برای مدتی ادامه داشته باشد. در یونان انتخابات نزدیک است و خریداران سعی دارند تا زمان رفع ابهامات بازار خرید جدی انجام ندهند.

در سایر کشور ها تقاضا نسبتا منطقی است. در شمال افریقا بازار هنوز تحت تاثیر ناآرامی های سیاسی ثبات ندارد. در حال حاضر خاورمیانه و حوزه دریای خزر بیشترین ثبات را از نظر تقاضا و روند رشد دارند . تقاضای امریکای مرکزی و جنوبی  بالاست و چین و خاور دور نسبتا عملکرد خوبی دارند. انتظار می رود در کوتاه مدت بازارها فعالیت زیادی نداشته باشند چرا که نرخ ارزها نوسان دارند، تابستان و ماه رمضان نیز نزدیک است. خریداران پس از متعادل شدن قیمت وارد بازار می شوند و نیمه دوم سال   2012 بازار های جهانی به ثبات می رسند.

۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۲۱:۴۷
تعداد بازدید : ۶۱۹
کد خبر : ۱۴,۳۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید