به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز بازار فولاد آسیا-22/04/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- در بازار فولاد آسیا مازاد تولید همچنان بر سوددهی فولادسازان اثر سوئی وارد می سازد ولی با توجه به کاهش جزیی قیمت مواد اولیه و بهبود جزیی تقاضای فولاد در 12 ماه پیش رو سوددهی فولادسازان برای تولید هر تن فولاد خام افزایش خواهد یافت.

پیش بینی شده تقاضای فولاد در چین 4 تا 5 درصد در سال جاری افزایش یابد در حالی که سال قبل 7/8 درصد بود. نیمه اول سال جاری تقاضای فولاد چین تغییر چندانی نداشت ولی در خلال 12 تا 18 ماه آینده به تدریج بهتر می شود که علت این برآورد امید به تاثیر کاهش نرخ بهره  و پروژه های زیر ساختی جدید در این کشور است. با توجه به سوددهی پایین بازار فولاد در حال حاضر کمتر کسی حاضر است در این بخش سرمایه گذاری کند .

همچنین برآورد شده در کره مصرف فولاد رشد کمتری در سال جاری داشته باشد در حالی که سال قبل 6/7 درصد بود. تقاضای ژاپن نسبتا ثابت می ماند چرا که پروژه های بازسازی زلزله افزایش ارزش ین نسبت به دلار را جبران  می کند. در هند نیز انتظار می رود رشد تقاضای فولاد آرام تر شود. البته باید احتمال شدت یافتن وضعیت نامساعد اقتصادی اروپا و افزایش سرعت رکود در چین را عواملی دانست که موجب وخیم تر شدن این برآورد ها می گردد.

 

۲۲ تیر ۱۳۹۱ ۰۷:۳۰
تعداد بازدید : ۶۱۲
کد خبر : ۱۴,۵۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید