به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت سنگ آهن در پایین ترین سطح 8 ماه گذشته-27/04/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- از آنجایی که در بازار سنگ آهن عاملی برای بهبود قیمت در کوتاه مدت نیست موسسه مک کواری پیش بینی کرده فعلا قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد بین 130 تا 150 دلار هر تن خشک سی اف آر چین باقی بماند. فعلا چینی ها حاضر نیستند برای سنگ آهن پول بیشتری بدهند و بازار این ماده اولیه رابطه ای مستقیمی با وضعیت بازار فولاد دارد که ماه های می و ژوئن نزولی بوده است.

با این حال شاید تقاضای سنگ آهن داخلی چین با توجه به روند نزولی موجودی آن بالا برود. رشد عرضه سنگ آهن در فصل سوم سال ثابت خواهد بود و موجب ثبات قیمت واردات می گردد. شاید قیمت ها فصل چهارم سال بسته به میزان بهبود بازار چین و سرمایه گذاری ها در کالاهای اساسی بهبود یابد. تقاضا ثابت شده، عرضه رو به بالا نیست و موجودی ها کم است و قیمت سنگ آهن در سطح هزینه تولید آن است.

فصل چهارم سال احتمال دارد عرضه سنگ آهن جهانی به اوج برسد و 2/1 میلیارد تن در سال را ثبت کند چون عرضه هند پس از باران های موسمی افزایش می یابد و برنامه توسعه تولید شرکت فورتسکیو در غرب استرالیا صادرات این سومین شرکت معدنی استرالیا را افزایش می دهد. از آنجایی که تولید فولاد چین نیز رو به بالاست این مازاد عرضه وارد چین می شود که البته اوایل سال 2013خواهد بود.

روز دوشنبه شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد پلاتس 50/2 دلار هر تن افت داشته به 50/131 دلار هر تن خشک سی اف آر چین رسید که بیشترین کاهش قیمت روزانه در 9 هفته گذشته بوده است و پایین ترین قیمت 8 ماه اخیر است. شاخص قیمت استیل ایندکس نیز برای همین خلوص 2 درصد افت داشته و هفته گذشته در کل 4 درصد افت داشت.

۲۷ تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۰۸
تعداد بازدید : ۹۹۷
کد خبر : ۱۴,۵۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید