به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز ساخت و ساز منازل مسکونی چین-19/06/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- کارشناسان بر این باورند که تقاضای فولاد جهت ساخت مسکن در چین تا 12 سال دیگر به اوج می رسد. در این تحقیق بر اساس بررسی نرخ شهر نشینی، سایز منازل مسکونی و کیفیت ساخت برآورد شد مصرف فولاد در بخش منازل مسکونی زودتر از  سال 2024  به اوج نمی رسد و آن زمان 30 درصد از سال 2011 بالاتر خواهد بود.

سنگ آهن بزرگترین منبع درآمد صادراتی استرالیاست  در شرایط فعلی ممکن است اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. ساخت و ساز مسکونی یکی ار عوامل اصلی کمک کننده به رشد اقتصادی چین است و با توجه به مصرف فولاد آن، در میزان تقاضای سنگ آهن نیز نقشی تعیین کننده دارد.

این تحقیق اظهار داشته ساخت منازل مسکونی در چین تا سال 2017 رشدی سریع خواهد داشت و تا سال 2030 از سطوح فعلی پایین تر نخواهد رفت. در سال 2011 حدود 9/1 میلیارد متر مربع فضای مسکونی در چین ساخته شد که از کل مساحت منازل مسکونی استرالیا بالاتر است. سال 1990 تنها یک چهارم جمعیت چین در شهر ها زندگی می کردند حال این رقم به بیش از نصف رسیده و تا سال 2030 نرخ شهر نشینی به حدود 70 درصد خواهد رسید.

تا سال 2030 جمعیت شهر نشین چین به حدود یک میلیارد نفر می رسد در حالی که فعلا 691 میلیون نفر است و پس از آن به ثبات خواهد رسید. همچنین قابل ذکر است در حال حاضر ساخت و ساز مسکونی 14 درصد تولید فولاد خام چین را مصرف می کند ولی با بهبود کیفیت، افزایش ارتفاع ساختمان ها و افزایش سرویس هایی چون پارکینگ های زیرزمینی این رقم بالاتر خواهد رفت.

۱۹ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۸۵۷
کد خبر : ۱۴,۹۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید