به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود قیمت جهانی فولاد در سال 2013-19/06/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- به گزارش موسسه مپس نباید انتظار داشت ارزش فروش محصولات ورق فولادی تا پایان سال 2012 بهبود چشمگیری داشته باشد. قیمت سنگ آهن نیز نزولی است چرا که تقاضا ندارد.

در بخش اعظم ماه های سپری شده از سال جاری میلادی بحران حوزه یورو نیز بر تقاضای فولاد تاثیر منفی گذاشته است. بسیاری از بانک ها اعطای اعتبارات را محدود کرده اند.چه شرکت هی ساختمانی چه تولید کننده ها برای تامین نقدینگی مشکل دارند. تجار و سرویس سنتر ها نیز وضع مشابه ای دارند. کاهش سهام در چرخه تولید موجب شده خرید از کارخانه ها کمتر شود. از این رو تولید کننده ها خرید سنگ آهن را کاهش داده اند.

در چین مازاد عرضه شدت دارد. موجودی فولاد در سال جاری از سال های قبل خیلی بالاتر بوده از طرفی تولید فولاد در 7 ماه نخست سال تنها 1/2 درصد بالا رفت. در این مدت واردات سنگ آهن 9 درصد رشد داشت. بسیاری از تولید کنندگان دیگر آسیایی تولید فولاد را پایین آورده اند و تا پایان سال 2012 این چنین خواهد بود.  نمی توان به راحتی پیش بینی کرد قیمت سنگ آهن تا پایان سال افزایش می یابد چرا که قیمت فولاد مطلوب نیست و بعید است تقاضا در کوتاه مدت در سطح جهان بهبودی داشته باشد. بسیاری از فولادسازان جهان در حال حاضر در تلاشند با تعمیرات و کاهش تولید اوضاع را کنترل کنند.

حال باید دید چشم انداز سال آینده چگونه است. یک سناریوی محتمل در چین این است که دولت چین امکان دریافت اعتبارات بانکی را آسان تر می کند و سرمایه گذاری های دولتی در زیرساخت ها بالاتر می رود. مقررات حاکم بر بازار مسکن نیز آسان تر می شود از این رو این عوامل به بهبود تقاضای فولاد و جلوگیری از کاهش تولید فولاد می انجامد. پس از آن شاید قیمت ها نیز کمی بهتر شوند.

در اروپا انتظار می رود تولید کاهش یابد تا توازن به بخش عرضه و تقاضا بازگردد. ممکن است برخی کارخانه ها موقتا و برخی برای همیشه تعطیل شوند. این امر به افزایش قیمت فولاد در سال 2013 کمک می کند. در کوتاه مدت فولادسازان آسیایی به کاهش متوسط تولید ادامه می دهند و با بازگشت توازن به سطح عرضه و تقاضا ارزش فروش فولاد هم باید بالا برود.

۱۹ شهریور ۱۳۹۱ ۱۴:۲۱
تعداد بازدید : ۵۸۱
کد خبر : ۱۴,۹۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید