به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد سی آی اس در هفته ای که گذشت-20/06/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- آخرین وضعیت بازار فولاد سی آی اس حاکی از آن است که قدرت رقابت بالای چینی ها همچون بسیاری از بازار های دیگر موجب رکود بازار شده است. گرچه چین با توجه به تعرفه بالای صادرات بیلت در بازار این کالا نقش تعیین کننده ندارد ولی موجب شده بیلت دریای سیاه این روز ها 10 دلار هر تن کاهش یابد. آخرین معاملات در 545 تا 550 دلار هر تن فوب بسته شد. البته عرضه کنندگان بزرگ هنوز در 555 دلار پیشنهاد می دهند. گرچه تقاضا هست ولی خریداران با توجه به مشکل در فروش مقاطع خود فعال نیستند.

قیمت مقاطع نیز 10 دلار هر تن کاهش یافت ولی با توجه به قیمت های چین ظاهرا باز هم خریدار ندارد. از طرفي قیمت انواع ورق نیز با رقابت بالای چین روبرو شده  و با 10 دلار افت، ورق گرم اوکراین 530 تا 550 دلار هر تن فوب است و محصول روس 540 تا 550 دلار هر تن فوب می باشد.

در کل چشم انداز بازار منفی است و شرایط فعلی وضعیت بازار ماه آوریل سال 2008 را به یاد می آورد که چینی ها بازارهای صادراتی سی آی اس را از آن خود کرده بودند و این امر موجب شد کارخانه های سی آی اس وارد جنگ قیمت ها شوند و نهایتا به کلی روند قیمت گذاری از هم پاشید.

۲۰ شهریور ۱۳۹۱ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۵۹۹
کد خبر : ۱۴,۹۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید