به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تقاضای فولاد اروپا باز هم کاهش می یابد-22/08/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- انتظار می رود سال آینده میلادی تقاضای فولاد در اروپا باز هم کاهش یابد چرا که فعالیت صنایع مصرف کننده فولاد کاهش یافته است.

ماه های اخیر چشم انداز بازار فولاد اروپا تیره تر شد چرا که اعتماد به نفس بازار کاهش یافت و ابهام در همه بخش ها با توجه به وضعیت اقتصادی اروپا تشدید یافته است. خریداران فولاد تنها برای رفع نیاز فوری معامله می کنند و منتظرند تا وضعیت کسب و کارشان بهتر شود.

انتظار می رود امسال تولید صنایع وابسته به فولاد 3 درصد کاهش یابد و سال آینده هم کمی افت داشته باشد. سال جاری مصرف فولاد 9 درصد کاهش می یابد چرا که همچون هر سال پس از اتمام فصل تابستان خرید ها افزایش چشمگیر نداشت.

در حال حاضر نرخ پایین یورو از بازار صادرات حمایت می کند ولی رقابت جهانی تشدید شده صادرات چین در ماه آگوست به سطح بالایی رسید. در خاورمیانه نیز ظرفیت های جدید تولید در حال راه اندازی است. انتظار می رود صادرات فولاد اروپا سال جاری میلادی 5/4 درصد افزایش یابد و سال 2013 به همین میزان رشد داشته باشد.

واردات اروپا از کشورهای غیر اروپایی سه ماهه دوم سال جاری 26 درصد کاهش یافت. از ابتدای سال جاری محصولات ورق بیشترین کاهش را در واردات به اروپا داشته و 38 درصد نسبت به میزان واردات ژانویه تا آگوست سال 2011 افت داشته است. همچنین واردات مقاطع در این مدت 19 درصد و واردات محصولات نیم ساخته 25 درصد افت داشت.

۲۲ آبان ۱۳۹۱ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۵۷۳
کد خبر : ۱۵,۴۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید