به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز اقتصادی جهان در ابهام بیشتر-28/08/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- گزارش چشم انداز اقتصادی و وضعیت بازار فولاد یوروفر در فصل چهارم حاکی از آن است که بازار فولاد اروپا ماه های اخیر با وضعیتی تاریک تر روبرو شده است.

اعتماد پایین به بازار نشانگر آن است که همه بخش های اقتصاد اروپا با ابهامات زیادی روبرو هستند از بخش های مالی و خرده فروشی گرفته تا صنایع، خدمات، بخش مسکن و مصرف کننده ها، از این رو نگرانی ها افزایش یافته است.

از طرفی امید به بازار صادرات نیز با توجه به کند شدن روند رشد اقتصادی جهان کاهش می یابد.

در حال حاضر مصرف کنندگان فولاد در صنایع مختلف تنها برای نیاز فوری خرید می کنند و منتظر مشاهده بهبود بازار هستند.

سوال اصلی این است که چه عاملی می تواند جو بازار را تغییر دهد و سرمایه گذاری ها و مصرف بخش خصوصی روندی رو به بهبود بگیرد. حال نوبت دولت هاست تا راهکارهای لازم برای مقابله با بحران را به کار بندند. در حال حاضر پیش بینی ها بر پایه جلوگیری از شدت یافتن بحران حوزه یورو انجام می گیرد. برخی امیدوارند اقتصاد جهانی از طوفان های فعلی به سلامت می گذرد. از این رو شاید سال آینده بتوان به بهبود جزیی بازارهای جهانی امیدوار بود.

در هر حال شکی نیست که ریسک ها و ابهامات رو به افزایش هستند و سایر نقاط جهان از آنچه در حوزه یورو رخ می دهد جدا نیست و تاثیر می پذیرد.

امسال تولید بخش های مصرف کننده فولاد 3 درصد کاهش می یابد سال آینده نیز افتی جزیی خواهد داشت. از آنجایی که صنعت فولاد نیز رو به پایین است مصرف فولاد 4 درصد در سال جاری کاهش می یابد و سال آینده نیز کمی افت خواهد داشت.

۲۸ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۹۳۵
کد خبر : ۱۵,۵۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید