به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

توافق اولیه روسیه و امریکا در رابطه با قراردادهای ورق گرم-29/08/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- به گزارش رویترز امریکا و روسیه بر سر به روز رسانی قرارداد واردات ورق گرم روس به توافقاتی رسیده اند.

طبق این توافق اولیه قیمت پایه ورق گرم روسیه بالا رفته است. این تصمیم پس از اعتراض کارخانه نوکور صورت گرفت که اظهار داشت توافق نامه سال 1999 دیگر تاریخ گذشته است.

ظاهرا کارخانه نوکور و سایر طرفین ذینفع تا 23 نوامبر امکان نظر دهی قبل از نهایی شدن این قرارداد را دارند.

شاخص قیمت ورق گرم روسیه برای واردات امریکا 32/408 دلار هر تن برای فصل دوم سال بوده در حالی که قیمت بازار داخلی امریکا 763 دلار هر تن در ماه مارس ثبت شد.

بر اساس فرمول اصلاح شده قیمت قرارداد فصل چهارم 75/601 دلار، 92/669 دلار هر تن و 24/770 دلار هرتن برای سه گروه ورق گرم روسیه خواهد بود.  

پیش نویس این قرارداد زمانی اعلام شد که مجلس نمایندگان امریکا تصویب کرد روابط تجاری با روسیه باید طبق روال عادی ارتباطات تجاری باشد چرا که روسیه از ماه آگوست وارد سازمان تجارت جهانی شد.

ولی مسکو نسبت به یک تبصره که تحریم ها بر علیه نقض کنندکان حقوق بشر روسیه را تهدید می کرد عصبانی شد. قرارداد سال 1999 به این دلیل تعلیق شده که تعرفه های آنتی دامپینگ امریکا بر ورق گرم روسیه را متوقف می نمود. اگر دو طرف به توافق جدید نرسند آن تعرفه های آنتی دامپینگ که برخی 60 تا 165 درصد برآورد کرده اند شاید از دسامبر اجرا شود.

۲۹ آبان ۱۳۹۱ ۱۵:۱۵
تعداد بازدید : ۵۳۰
کد خبر : ۱۵,۵۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید