به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار فولاد جهان در یک نگاه-19/09/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- اقتصاد جهان در تلاش است به ثبات بیشتر دست یابد و در ماه نوامبر شاخص مدیریت خرید به کمتر از 50 واحد رسید که این رقم در واقع شاخص توسعه محسوب می شود. در امریکا، چین، برزیل، هند، اندونزی، مکزیک، روسیه، هلند، ترکیه، انگلیس و ویتنام تولید بالا رفت. نرخ کاهش در حوزه یورو کمتر بود و اقتصاد ژاپن طبق انتظار برای نوزدهمین ماه افت داشت. رشد تولید ناخالص داخلی امریکا در فصل سوم سال بهبود داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/2 درصد بالا رفت.

ولی با این حال هنوز جو بسیاری از بازار ها ضعیف است که به دنبال برخی عوامل فصلی و ساختاری است. با این حال شاید در برخی کشورها تولید فولاد خام و مصرف آن به توازن برسد ولی مازاد عرضه هنوز گسترده است و زمستان تقاضای ساخت و ساز را پایین تر آورده است.

بر این اساس هفته گذشته شاخص قیمت قراضه و سنگ آهن نزولی بود. شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 8/2 درصد افت داشته به 6/115 دلار هر تن خشک رسید و متوسط قیمت هفتگی قراضه سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 وارداتی به ترکیه با یک درصد افت به 397 دلار هر تن سی اف آر رسید. از طرفی بسیاری از فولادسازان در سطح جهان به دنبال افزایش 20 تا 30 دلاری محصولات فولادی خود تا اوایل سال آینده میلادی هستند. ولی تجار تردید دارند هر افزایش قیمتی در شرایط نامساعد فعلی در بازار های فولاد ماندگار باشد.

در این راستا در چین تولید کنندگان بزرگ به دنبال افزایش قیمت های دسامبر هستند ولی قیمت های بازار نقدی نوسان داشت. قیمت میلگرد صادراتی علی رغم بهبود تقاضای بخش ساخت خطوط ریلی افت داشت. در شرق آسیا بازار قراضه و میلگرد نسبتا ساکت بود در حالی که چند هفته ای روندی رو به بالا داشتند.

در اروپا که کاهش تولید فولاد شدت داشته کارخانه ها توانستند افزایش قیمت ورق را به بازار تحمیل کنند. ورق گرم در شمال اروپا 480 یورو هر تن درب کارخانه بود و کارخانه ها به دنبال 500 یورو در هر تن بودند. مقاطع در ثبات بود ولی کارخانه ها به دنبال 50 یورو هر تن افزایش قیمت برخی از محصولات هستند. میلگرد صادراتی ترکیه به 595 دلار هر تن فوب کاهش یافت. بیلت دریای سیاه نیز با افت قیمت قراضه نزولی بود.

۱۹ آذر ۱۳۹۱ ۱۱:۳۴
تعداد بازدید : ۶۷۹
کد خبر : ۱۵,۶۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید