به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رکود فصلی در بازار داخلی سنگ آهن چین-21/09/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- انتظار می رود قیمت سنگ آهن در بازار داخلی چین در کوتاه مدت به دلیل رکود فصلی تولید فولاد و در نتیجه افت تقاضای سنگ آهن کاهش یابد.

فعالان بازار با این پیش بینی انجمن آهن و فولاد چین موافقند چرا که برخی از پروژه های ساختمانی بین ماه های دسامبر تا فوریه که دمای هوا کاهش می یابد متوقف می گردد.از طرفی این مدت معمولا زمان تعطیلی برخی خطوط برای تعمیرات سالانه نیز می باشد از این رو تقاضای سنگ آهن باز هم کاهش می یابد.

از طرفی چین با مازاد عرضه سنگ آهن نیز روبروست که رو به افزایش نیز می باشد. این امر نیز به افت قیمت سنگ آهن کمک می کند. بین ماه های ژانویه تا اکتبر سال جاری، چین 8/151 میلیون تن بر مازاد عرضه سنگ آهن در بازار داخلی خود افزوده است.

در هر حال حجم واردات سنگ آهن به این کشور نیز 1/49 میلیون تن نسبت به سال قبل بالا رفته و موجودی سنگ آهن بنادر چین علی رغم افت 2/10 میلیون تنی نسبت به ماه قبل هنوز 7/80 میلیون تن می باشد.

اواخر نوامبر قیمت سنگ آهن کنسانتره در بازار داخلی چین نسبت به هفته ابتدایی نوامبر یک درصد افت داشته که معادل 6/1 دلار می باشد و 139 دلار در هر تن ثبت شد.

۲۱ آذر ۱۳۹۱ ۰۸:۲۵
تعداد بازدید : ۶۲۶
کد خبر : ۱۵,۷۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید