به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امید به بهبود تقاضای مقاطع در چین-28/09/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- پروژه های جدید زیرساختی چین که با توجه به بسته های جدید محرک اقتصادی در این کشور سال آینده آغاز به کار خواهند کرد به افزایش تقاضای فولاد ساختمانی در مقایسه با نیاز صنایع تولیدی می انجامد. انتظار می رود میانگین سرمایه گذاری های چین در زیر ساخت ها بین سال های 2013 تا 2015 از سرمایه گذاری های دولتی سال های 2006 تا 2010 کمتر نباشد. سرمایه گذاری های زیرساختی چین بین سال های 2006 تا 2010 در کل 54/3 هزار میلیارد دلار معادل 707 میلیارد دلار در سال بوده است.

از این رو چشم انداز تقاضای فولاد ساختمانی در کوتاه مدت روشن است. ولی بر خلاف بخش فولاد ساختمانی که تقاضای آن رو به بهبود است، میزان تولید 21 بخش اصلی تولید کنننده در چین بین ژانویه تا اکتبر سال جاری نزولی بود از این رو تقاضای فولاد آن ها نیز کمتر شد. از جمله این بخش ها صنعت ساخت کشتی و تجهیزات نیروگاه های برق می باشد. البته انتظار می رود سال 2013 تقاضای فولاد صنایع تولیدی کمی بهتر از سال جاری باشد.

تولید ریل و همچنین سایر مقاطع 47 درصد تولید محصولات فولادی چین را در بر می گیرد که در 10 ماه نخست سال جاری 1/1 درصد رشد داشته  ولی تولید ورق در ان مدت 8/36 درصد نسبت به سال قبل افت داشت.

در کل سالهای آینده میزان مصرف فولاد در چین صعودی خواهد بود ولی رشد سالانه آن جزیی است به طوری که 10 ماه نخست سال جاری نیز تنها یک درصد نسبت به سال قبل بالا رفته 566 میلیون تن ثبت شد. رشد جزیی تقاضا در کنار افزایش شدید عرضه، موجب شدت یافتن رقابت در بازار شده از این رو قیمت فولاد را در تنگنا قرار می دهد.

۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۳:۳۲
تعداد بازدید : ۹۶۶
کد خبر : ۱۵,۷۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید