به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق چین پر رونق-18/10/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین در اولین روز کاری ژانویه یعنی جمعه گذشته رشد داشت. ظاهرا افزایش قیمت سنگ آهن عامل بهبود بازار ورق بوده از طرفی امید به بهبود وضعیت اقتصادی چین نیز به جو بازار کمک نموده است.

قیمت فعلی ورق گرم در بازار شانگهای 648 تا 650 دلار هر تن با 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده است که نسبت به روز پایانی دسامبر کمتر از 8 دلار هر تن بالا رفته است.

با این که هنوز فعالیت بازار خیلی بالا نرفته ولی رشد قیمت سنگ آهن و موجودی پایین بازار به ادامه روند صعودی کمک می کند. شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد موسسه پلاتس در ماه دسامبر 28 درصد رشد داشته  و شاخص قیمت استیل ایندکس 30 درصد در این مدت بالا رفت.

از طرفی امید بازار به بهبود اقتصادی چین پس از تعطیلات سال نو چین در فوریه بالا رفته چون آن زمان زمستان هم به پایان رسیده و کنگره ملی در ماه مارس آغاز به کار می کند. امید به بهبود اقتصادی موجب افزایش خرید ها در ژانویه خواهد شد از این رو قیمت های نقدی نیز بالا خواهد رفت.

از طرفی قیمت صادراتی ورق گرم چین نیز نسبت به پایان دسامبر 20 دلار هر تن بالا رفته گرچه هنوز خریداری نداشته است. به نظر فعالان بازار ورق صادراتی چین تا فوریه خریداری نخواهد داشت چون رشد قیمت های داخلی موجب می شود صادرکننده ها نیز قیمت را بالا ببرند در نتیجه قدرت رقابتی در بازار صادرات نخواهند داشت.

۱۸ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۵۷۸
کد خبر : ۱۵,۹۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید