به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

صادرات میلگرد ترکیه به امارات کاهش می یابد-18/10/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- امارات از پنجم ژانویه بر واردات میلگرد از ترکیه 5 درصد مالیات اعمال می کند. این تصمیم اماراتی ها مطمئنا موجب توقف فعالیت ترکیه در یکی از بازارهای صادراتی اصلی آن می گردد.

این تعرفه جدید شامل همه محموله های تحویل ژانویه نیز می گردد که حدود 100 هزار تن خواهد بود. دو فولادساز ترک معمولا ماهانه 70 تا 80 هزار تن میلگرد به امارات صادر می کنند. طبق این قانون جدید همه وارد کننده های اماراتی باید چنین تعرفه هایی را بپردازند و استثنائی وجود ندارد. البته پیش از این در مورد نوردکارانی که میلگرد دریافتی در جبل علی را نورد می کردند استثناء بود و مالیاتی نمی دانند  و حدود 70 تا 80 درصد میلگرد صادراتی ترکیه به امارات از این طریق بدون مالیات به امارات ارسال می شد.

این در حالی است که مصر نیز مالیات 8/6 درصدی را بر واردات مقاطع از ترکیه اعمال کرده بود. با این اوصاف امارات استیل برای تولید فوریه خود باید به فکر افزایش چشمگیری در تولید باشد که 10 روز پایانی ژانویه اعلام خواهد کرد.

همچنین این حرکت می تواند به نفع قطر استیل نیز باشد و موجب افزایش عرضه  آن به امارات گردد و در مقابل باید از ترکیه برای مشتریان قطری خود وارد کند.

۱۸ دی ۱۳۹۱ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۰۸۰
کد خبر : ۱۵,۹۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید