به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ابراز تمایل چین به افزایش واردات قراضه از امریکا-21/10/1391

مرکز خدمات فولاد ایران-به نظر می رسد چین به دلایلی باز هم یک مقصد اصلی خرید قراضه امریکا خواهد شد. یکی از این دلایل می تواند افزایش قیمت های اخیر سنگ آهن باشد. چین که زمانی بزرگترین خریدار قراضه امریکا بود سال 2012 از کشورهایی چون ترکیه، کره و تایوان عقب ماند. دهه گذشته این کشور ماهانه 200 هزار تن قراضه از امریکا وارد می نمود ولی در اکتبر 2012 این رقم به 92 هزار تن رسید که برای سومین ماه متوالی زیر 100 هزار تن باقی ماند.

در واقع بین ماه های آگوست تا اکتبر صادرات امریکا به چین به حداقل رسید. در تابستان قیمت سنگ آهن 40 تا 50 دلار در هر تن ارزان شد ولی حال  قیمت سنگ آهن خود را بالا کشیده از این رو چینی ها در بازار قراضه فعال تر شدند. کاهش صادرات قراضه امریکا به چین بود که موجب شد مجموع صادرات قراضه این کشور در سال 2012 از اوج سال 2011 پایین تر باشد. در 9 ماه نخست سال 2011 صادرات قراضه امریکا 7/20 میلیون تن بود ولی در مدت مشابه سال 2012 به 4/18 میلیون تن رسید.

البته روند قیمتی تنها دلیل باز گشت چین به این بازار نیست. دولت این کشور سال هاست که بر مسائل زیست محیطی تاکید دارد و از طرفی هزینه های مصرف برق نیز مطرح است از این رو افراد بیشتری در صنعت فولاد چین به استفاده بیشتر از قراضه در کوره های بلند روی آورده اند.

۲۱ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۵۹۹
کد خبر : ۱۵,۹۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید