به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش صادرات سنگ آهن استرالیا– 20/12/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- صادرات سنگ آهن استرالیا از بندر هدلند غرب این کشور در ماه فوریه برای دومین ماه متوالی افت داشته که البته تا حدودی به دلیل شرایط نامساعد جوی و اختلال در فعالیت معادن بود.

کل صادرات سنگ آهن استرالیا از این بندر با 10 درصد افت نسبت به ژانویه به 9/19 میلیون تن رسید و میزان صادرات به چین 15 درصد نسبت به ژانویه افت داشته به 7/15 میلیون تن رسید. از طرفی میزان صادرات به ژاپن نسبت به ژانویه 800 هزار تن بالا رفته به 2/2 میلیون تن رسید و کره با 200 هزار تن کاهش 4/1 میلیون تن سنگ آهن از این بندر استرالیا وارد نمود. تایوان حدود 401 هزار تن از این بندر سنگ آهن وارد نمود که کمی افت داشت و به پاکستان نیز محموله ای 55 هزار تنی صادر شد که معمولا از استرالیا به این کشور سنگ آهن صادر نمی شود.

 اواخر فوریه بندر هدلند استرالیا دو روز برای احتیاط تعطیل شد چون یکی از طوفان های موسمی نزدیک بود ولی هیچ آسیبی وارد نشد و شرکت های معدنی پیلبارا نیز گزارشی از آسیب اعلام نکرده اند ازاین رو بعید است میزان تولید آن ها دچار اختلال شده باشد.

قابل ذکر است صادرات سنگ آهن از بندر هدلند استرالیا که بیشتر به حمل سنگ آهن شرکت های بی اچ پی، فورتسکیو و اطلس آیرون می پردازد در سه ماهه نخست سال به دلیل شرایط بد جوی کمتر است و در آوریل به تدریج بهبود می یابد. سیل و طوفان های موسمی غرب استرالیا معمولا با زمان باران های موسمی برزیل همراه است و عرضه دریایی سنگ آهن را پایین می آورد.

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۵۰
تعداد بازدید : ۶۰۷
کد خبر : ۱۶,۴۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید