به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هزینه بالای انرژی و تلاش صنعت فولاد اروپا برای کاهش آلایندگی ها– 20/12/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- به نظر کارشناسان در حال حاضر با توجه به تکنولوژی موجود در اروپا صنعت فولاد این قاره نمی تواند تا سال 2020 به اهداف برنامه ریزی شده برای کاهش آلایندگی زیست محیطی دست یابد. به نظر مقامات کارخانه آرسلورمیتال بسته تغییرات آب و هوایی که در ژوئن سال جاری در کمیسیون اروپایی اعلام می شود باید مورد بررسی های مجدد قرار گیرد. برای آن که صنعت فولاد اروپا بتواند خود را سرپا نگه دارد نیازمند مکانیزم های حمایت کننده ای چون قوانین تغییرات آب و هوایی و مسائل مربوط به قیمت انرژی است تا بتواند هزینه تولید را به صرفه کند و از طرفی آلایندگی ها را کاهش دهد.

هزینه تامین انرژی در اروپا 3 برابر امریکاست از این رو با این قیمت ها تولید فولاد با هزینه به صرفه تقریبا غیر ممکن است.

صنعت فولاد اروپا میزان آلایندگی ها را طی 30 سال گذشته تا 50 درصد کاهش داده  و قرار است تا سال 2020 نیز 8 درصد دیگر پایین بیاورد.

حال فعالان صنعت فولاد اروپا به دنبال یک میدان رقابت منصفانه هستند چرا که در سایر کشورها شرایط فعلی اروپا حاکم نیست. بسیاری از صنایع دیگر از جمله استخراج طلا و حمل و نقل وابسته به تولید فولاد سالم هستند و مقرون به صرفه بودن اهمیت بالایی دارد. مسلما فولادسازان اروپایی تمایل دارند فولاد تولید کنند ولی نگران آن هستند که نتوانند تولیدات خود را به فروش برسانند.

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۵۸۶
کد خبر : ۱۶,۴۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید