به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار ورق حوزه دریای مدیترانه -22/12/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- در بازارهای ورق کشورهای حوزه دریای مدیترانه، فعالان بازار معتقدند قیمت ها به اوج خود رسیده و در آینده نزدیک نوساناتی خواهد داشت که علت اصلی نیز نرخ ارز است.کشور های جنوب اروپا از جمله ایتالیا و اسپانیا اخیرا با ضعف شدید تقاضا مواجه شده اند چرا که تجار برای فصل اول سال خرید کرده اند و تقاضای مصرف کننده های نهایی آن ها خیلی پایین است. از این رو بر قیمت ها اثر سوء گذاشته است. در بازار داخلی ورق گرم این کشور ها تجار تمایلی به خرید از کارخانه در بالاتر از 500 یورو هر تن تحویل با عوارض گمرکی ندارند.

به نظر می رسد بازار در این قیمت ها به ثبات رسیده و ماه های آینده 5 تا 10 یورو هر تن نوسان قیمت خواهد داشت. البته در اروپا افت شدید بعید به نظر می رسد چون بازار واردات نیز چندان قدرت ندارد.

در ترکیه نیز شرایط یکسان است و اوایل مارس تخفیف های جزیی به خریداران داخلی و صادراتی داده شد. در حال حاضر ترک ها در صادرات ورق به اروپا مشکل دارند چون بهترین قیمت پیشنهادی ورق گرم 510 تا 515 یورو هر تن سی آی اف است و 30 تا 40 یورو هر تن نسبت به قیمت درخواستی خریداران بالاتر است.

آخرین معاملات ورق گرم صادراتی ترکیه 615 تا 620 دلار هر تن فوب بوده و ظاهرا روند صعودی دیگر به پایان رسیده است.

گرچه احتمال تخفیف وجود دارد ولی با هزینه فعلی مواد اولیه بعید به نظر می رسد ترکیه حاضر به فروش ورق گرم ارزان تر از 600 دلار هر تن فوب باشد.

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۶۶۳
کد خبر : ۱۶,۴۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید