به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

استخراج معادن و انقلاب پیش روی آن-27/12/1391

مرکز خدمات فولاد ایران- افزایش هزینه ها و موانع قانونی در کنار رشد تقاضای آسیا صنایع معادن جهان را در خلال 10 تا 15 سال آینده به سمت یک انقلاب پیش می برد تا تبدیل به یک منبع تامین انرژی پاک تر و ارازن تر گردد.

هزینه بالاتر در کنار نوسان در قیمت ها به میزان رو به رشدی خطر آفرین شده و شرکت های بزرگ را از انجام پروژه های جدید منع می کند. مقررات سخت گیرانه زیست محیطی و امنیتی ، مقررات  و فعالیت های سیاسی اجتماعی همگی مسیر تولید را طولانی تر کرده است. پیش از این از زمان کشف ذخایر معدنی تا تولید 5 سال زمان می برد حال به 15 سال افزایش یافته است. از طرفی تقاضا بالاست و به ویژه در آسیا در سطح بالا باقی می ماند. 8 درصد رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری مطمئنا مصرف بیشتری نسبت به سال 2000 با رشد 15 درصد دارد چرا که اقتصاد چین نسبت به 10 تا 15 سال گذشته وسعت خیلی بیشتری پیدا نموده است. همه این عوامل موجب شده فاصله بیشتری بین ظرفیت تولید و تقاضا ایجاد شود. یک راه کاهش این اختلاف پایین آوردن هزینه هاست. استفاده بیشتر از برق، گاز طبیعی، انرژی های بادی و خورشیدی در معادن به جای سوخت های دیزلی کمک کننده خواهد بود و استخراج را کارآمد تر خواد کرد.

در این راستا تغییراتی نیز ایجاد شده و بسیاری از شرکت های معدنی این روز ها به دنبال استفاده از سیستم های انرژی های تجدیدپذیر هستند.

۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۷۷۶
کد خبر : ۱۶,۴۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید