به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن خود را کمی بالا کشید-22/01/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت نقدی در بازار سنگ آهن روز های اخیر به اوج یک ماه گذشته رسیده است. برخی از خریداران چینی وارد بازار شده اند البته هنوز جو منفی بازار فولاد بسیاری از فعالان بازار را نگران نموده است.

در ماه مارس واردات سنگ آهن به چین افزایش داشت در حالی که در فوریه در پایین ترین سطح چهار ماه قبل بود. البته با واردات 55/64 میلیون تنی سنگ آهن در ماه مارس دومین آمار ضعیف 5 ماه اخیر ثبت شد.

این امر نشانگر آن است که فولادسازان چینی تنها برای رفع نیاز فوری خرید می کنند . موجودی سنگ آهن بنادر از 97 میلیون تن سال گذشته  به 68 میلیون تن رسیده که نشانگر افت 30 درصدی است.

در سه ماه نخست سال جاری تقاضای فولاد در چین طبق انتظارات بالا نرفت از این رو کارخانه ها با احتیاط فراوان سنگ آهن می خرند. آخرین شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد استیل ایندکس 1/1 درصد بالا رفته به 10/139 دلار هر تن خشک سی اف آر چین رسید. که از 12 مارس تاکنون بالاترین قیمت بوده است.

پس از آن که قیمت سنگ آهن اواسط مارس به پایین ترین سطح 3 ماه گذشته رسید 5 درصد بهبود داشت. ولی نسبت به اوج 90/158 دلار هر تن خشک سی اف آر سال گذشته هنوز 12 درصد پایین تر است.

ظاهرا در حال حاضر بیشتر تجار چینی در بازار سنگ آهن هستند و کارخانه ها خرید های ناچیزی دارند. در شرایط رونق بازار، موجودی سنگ آهن برای تولید 30 تا 40 روز کافی است در حالی که این روز ها برای تولید 15 روز فولادسازان می باشد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۲ ۱۰:۵۵
تعداد بازدید : ۵۷۴
کد خبر : ۱۶,۵۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید