به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ثبات بازار ورق در برابر افت بازار میله گرد

بر خلاف شرایط چند هفته پیش، قیمت ورق در اکثر مناطق ثابت یا رو به ثبات بود، درحالیکه قیمت آهن آلات ساختمانی تحت فشار قرار داشت. در آسیای شرقی قیمت انواع ورق رو به افزایش بود. قیمت معاملاتی ورق سیاه در اواخر می 430 تا 440 دلار در تن سی اف آر بود که نسبت به اواخر آوریل 20 دلار در تن بیشتر بوده است.

اینطور که پیداست کارخانه های داخلی کل تولید ژوئن خود را بفروش رسانده اند و قیمتهای بازار چین بالاتر رفته است. البته با توجه به نبود تقاضای کافی احتمالا اکثر این خریدها مجددا عرضه خواهد شد.

اگرچه احتمال 33 تا 44 درصدی قیمت سنگ آهن ممکن است این روند صعودی را دچار تزلزل کرده و امید تولیدکنندگان برای افزایش بیشتر قیمتها را نیز به یأس تبدیل خواهد کرد. توافق چینی ها برای خرید سنگ آهن حتی در قیمتهای پایین تر، تاثیر زیادی در روند بازار جهانی خواهد داشت.

از طرفی، بازار میله گرد در خاور میانه آنطور که فروشنگان پیش بینی می کردند بهبود نیافته، اگرچه قیمتها در آسیای جنوب شرقی ثابت بوده است. تولیدکنندگان ترکیه 20 دلار درتن قیمت میله گرد خود را پایین آورده اند و آنرا در قیمت 400 تا 430 دلار در تن فوب عرضه می کنند. با این حال، امیدی هم به فروش چشمگیر طی ماه ژوئن ندارند. بازار ضعیف میله گرد روی بازار قراضه دنیا تاثیر منفی گذاشته است.

در بازار امریکا قیمت قراضه 10 دلار در تن پایین آمده. یک تاجر قراضه معتقد است پایین آوردن عرضه قراضه این افت قیمت را در کوتاه مدت جبران خواهد کرد. قیمت صادراتی قراضه سی آی اس به ترکیه هم کاهش داشته است.

۱۸ خرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۷۳۹
کد خبر : ۱,۶۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید