به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دولت چین به دنبال کنترل تولید فولاد-22/02/1392

مرکز خدمات فولاد ایران- وزارت صنایع چین راهکار های خود را برای مقابله با مازاد تولید فولاد در این کشور ارائه داده است. در ابتدا لازم است دولت های محلی چین از قوانین دولت مرکزی برای تعطیلی خطوط تولید فرسوده با جدیت تبعیت کنند. همچنین نباید امسال اجازه راه اندازی خطوط تولید جدید برای محصولات تکراری که تولید می شوند به ویژه برای محصولات پایین دست داده شود. همچنین مقامات دولتی چین باید قوانین لازمه در رابطه با مجوز دریافت فاکتورهای محافظت از محیط زیست و تکنولوژی تولید و مصرف منابع را شدت بخشند و هزینه برق، انرژی و مالیات های دریافتی از کارخانه هایی را که با این استانداردها مطابقت ندارند افزایش دهند.

همچنین لازم است توسعه و پیشرفت تکنولوژی تولید و سرمایه گذاری های خارجی مورد استقبال دولت باشد تا بخشي از توسعه صنعت فولاد چین به خارج از این کشور منتقل شود.

 فعالان بازار فولاد چین تردید دارند که این راهکارها موثر باشد ولی مطمئنند که ضررهای مالی دو سال اخیر موجب خروج برخی از تولید کنندگان فولاد از چرخه بازار می شود.

در هر حال دولت چین از سال 2005 که کمپین مبارزه با مازاد ظرفیت را آغاز کرده هنوز چیز زیادی به دست نیاورده. بخشی از آن به دلیل راهکارهای پیچیده و مبهم و ادامه سرمایه گذاری ها در تولید فولاد بوده است.

دولت چین امیدوار است تا سال 2013 معادل 8/7 میلیون تن فولاد در سال از ظرفیت تولید این کشور کاهش دهد تا کمی از وخامت اوضاع بکاهد.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۷۴۳
کد خبر : ۱۶,۸۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید