به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش مجدد قیمت ورق گرم صادراتی چین

پس از کاهش اندک قیمتهای بازار چین بدلیل جشنهای ملی، در هفته جاری قیمت ورق گرم در بازار داخلی این کشور دوباره بالا رفت. متوسط قیمت ورق سیاه ضخامت 3 در اکثر نقاط چین 535 دلار در تن بوده که نسبت به هفته گذشته 3 دلار بالاتر است.

چند تولیدکننده فولاد چین هم قیمتهای تحویل کارخانه خود را افزایش دادند. از جمله شرکت جیانگ سو شانگهای که تا 32 دلار قیمتهای خود را بالا برد. اما بائواستیل شانگهای تا دهم ژوئن قیمتهای جولای خود را اعلام نخواهد کرد که این امر پیش بینی بازار را مشکل می کند.

در بازار شانگهای قیمت ورق سیاه بعد از جشنهای ملی اندکی تکان خورد. اما طی این هفته بازار شاهد نوساناتی بود. قیمت ورق سیاه ضخامت 4.75 تا 12 میلیمتر عرض 1.5 متر به 504 دلار در تن رسیده که نسبت به هفته پیش 7 دلار در تن کاهش نشان می دهد. درحالیکه قیمت ورق سیاه 4.75 تا 12 میلیمتر عرض 1.8 متر با 5 دلار در تن افزایش به 508 دلار در تن رسیده است.

با تمام اینها، بازار واردات و صادرات چین هفته بهتری را نسبت به هفته پیش شاهد بود. عرضه ورق سیاه به بازار کره جنوبی برای تحویل جولای بین 450 تا 470 دلار در تن سی اف آر بوده و با توجه به نشانه های بهبود بازار جهانی، بالا رفتن بیشتر قیمتها دور از انتظار نیست.

از طرف دیگر، واردات ورق سیاه هم در چین بالا رفته چراکه کارخانه ها بدنبال ورق سیاه ارزان قیمت برای تبدیل آنها به ورق روغنی هستند.

۱۹ خرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۷۷۷
کد خبر : ۱,۶۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید